There was an error in this gadget

Wednesday, December 29, 2010

kadang-kadang aku rasa macam nak gila....


masa ni aku duk kat flat pkns, kelana jaya...
kadang2 lepas solat isyak kat masjid tabung haji tu aku akan duduk melepak kat taman depan masjid tu..
bukan buat maksiat....cari ketenangan! hahaha....sebab dulu taman tu jadi port budak2 beromen, minum arak dan lain2..

seperti yang aku pernah cerita kat form cari dulu..
taman permainan tu kadang kala agak angker juga..
sebab dah 2-3 kali aku 'ternampak' kelibat pompuan cantik yang dok terbang
dan bertenggek atas pokok kat sekitar taman tu..
kadang2 dia suka main buaian kat taman tu....sian dia! main sorang2 xde sapa nak temankan..

kebetulan masa tu aku tengah tunggu sahabat aku si yusrinor
si yus balik umah kejap tukar baju....nak dating...
hehehe..tabligh2 gak...dating2 gak....
lebih kurang asam punya si yus...dekat 1/2 dia baru turun!
aku nampak dia lalu kat jalan tepi masjid tu....aku pun panggil la..

"yus! yus!..bah.."
dia boleh buat kering je....aku nampak dia toleh kat aku tapi laju je dia jalan..
aku ingat dia tak nampak aku...aku pun cepat2 la kejar dia..
hahhahhahha....jap! gelak jap! sebab kalu teringat citer ni mmg geli hati aku!
dia tu dah la pendek so bila dia lari tu nampak kelakar..mcm x cukup tanah!
sambil dia lari tu dia dok takbir "ALLAHU AKBAR!" berulang2 kali..
aku pun pelik la juga...sebab tetiba bulu roma aku pun dah terpacak!

dalam hati aku "mampus..mesti benda tu ada kat belakang aku!"
nak tengok x berani.....aku agak je la..
bila aku rasa ada bunyik yang mendengus2 kat belakang aku...
secara automatik kaki aku macam terpacak kat bumi...
bukan kan lari nak angkat kaki pun x boleh!
yang si yus ni dah dok terjerit2..."cepat la bib! mati kau baa.....cepat!"

aku yang tadi takut tetiba rasa marah dan baran lak!
celaka betul binatang ni! nak kacau lebih2 lak...wal hal belum pun kul 10pm.
dengan segala kederat yang ada...tetapkan dalam hati..
aku manusia yang dijadikan khalifah kat bumi ni takut dgn ko yang dijadikan dari api?
tangan kanan aku dah menggigil nak lempang benda tu...

"Auzubillah hi minasy syaitoonirrajim innahu......Allahu akbar!"
aku berpusing sambil bagi penampar kat benda tu...
aku x nampak apa tapi dalam kepala aku terbayang benda tu mcm jerangkung, berkepala botak, kurus melidi, mata merah menyala ngan lidah terjelir2 dok sergah kat muka aku..
bila aku rasa penampar tu kena kat dia...
tetiba macam ada asap nipis...ngan bau busuk daging reput yang hangit terbakar...

sikit lagi si yus yang tetiba datang kat belakang aku pun nak kena pelempang...
mana tidak, aku lagi tengah terkejut ngan apa yg jadi tadi....tetiba lak dia muncul..
" tuuu....dib! dia lari kat pokok tu..."
nampak la pokok yang kat depan tu bergoyang2...
dengar seakan mcm bunyik anjing yang dalam kesakitan kena baling batu pun ada..

aku ngan si yus pun teruskan perjalanan ke ss3, jumpa awek dia....dinner ala2 dating
sambil jalan tu, puas aku menyumpah dia sebab lari pas tu bukan nak tolong aku...at least bagitau pun ok..
dia cakap, masa kat jalan depan taman tu tadi dia dah nampak benda tu dok terkinja2 belakang aku..
untuk mengelakkan benda berulang....kita orang balik menapak ikut jalan luar yang agak jauh! dekat 5 kilo menapak! gile punya yus!


1 comment:

  1. hihihihi... serammm, tp lawak cz jln penceritaan yg klakarr... suke²... :)

    ReplyDelete